Taula rodona: de les lliçons magistrals al treball competencial

21 d'octubre de 2015 a les 19:00 h.

“Els temps canvien: l’estructura familiar és variada, la societat és plural, les necessitats del món del treball evolucionen, les noves tecnologies obren possibilitats de coneixement i... l’escola?, cap a on evoluciona l’escola? quines noves metodologies cal aplicar per situar als nostres fills i les nostres filles en disposició d’enfrontar-se a un món canviant”

CONFERENCIANTS

Ramon RialRamon Rial Carbonell, director de l’Escola Vedruna de Vic (L’Escorial), membre de l’equip de gestió de les Escoles Vedruna de Catalunya. Doctor en Geografia i Història i Professor de la Facultat d’Educació de Vic.

Albert Sáenz Higueras, és mestre i llicenciat en Ciències Químiques, professor d’Educació Secundària, cap d’estudis i director d’ESO i Batxillerat en diverses escoles de la Fundació Jesuïtes Educació. Formador del professorat.

Que necessitarà un ciutadà d'aquí a 10 anys? Quins seran els oficis del futur? Les tecnologies avancen a gran velocitat, però intuim que en el futur necessitarem persones que:

• estiguin familiaritzades amb les noves tecnologies
  • coneixin diferents llengues i tinguin capacitat de comunicació
  • tinguin formació en valors i esperit crìtic
  • siguin capaços d'inventar i reinventar

El sistema educatiu esta canviant per adaptar-se a formar persones amb aquestes capacitats. El professor s'està convertint en el guia, la persona que marca els objectius dels projectes a treballar i els ensenya a destriar el gra de la palla en en món on la informació la tenim a un click. Els alumnes han d'aprendre a buscar i sintetitzar la informació per generar el seu propi coneixement dins els diferents àmbits competencials.